Ansichtkaart gevonden!

De wind neemt af, het zicht wordt niet beter. Buiten is het donker, echt donker. Geen maan, geen sterren, wel bewolking en lekker warm. Wat doen we; ' blijven we buiten op zee of lopen we aan?' De digitale kaarten van dit gebied schijnen niet helemaal te kloppen, al hebben wel een goede pilot(boek van dit gebied). We besluiten ruim om de riffen heen te varen en ons anker op 10 meter diep water achter een eiland te laten vallen. Het was best spannend, maar als we om half twee het anker pakt en we niks geraakt hebben besluiten we dit niet nog eens te doen. We hebben geen idee waar de liggen in de verte kunnen we met onze autokoplamp palmbomen zien….. We zetten het ankeralarm en proosten met een heerlijk koud aankomstbiertje. En dan lekker samen naar bed.
WOW! Pap, mam moet je kijken! Luuk vertelt ons dat we een prachtig eiland hebben gevonden, met palmbomen en wit strand! Onwerkelijk, wat een mooie ansichtkaart!
We maken de boot schoon, wat best een hele klus is en springen dan met z'n allen in het bijbootje. We zoeken een weg door, over en langs het rif en landen op een wit strandje. Al snel komt er Kunu (indiaan) vrouw aanlopen en worden we hartelijk welkom geheten. Dat denken we alvast. Communiceren is lastig, maar met handen en voeten en een beetje Spaans komen we toch een eind.
Hier op Pugadup (dup=eiland) woonden 4 families, ze leven van vis en kokosnoten, welke worden verhandeld aan Colombia. Iedere dag worden er 100 kokosnoten gekraakt en John krijgt een lesje. De jongens spelen al snel met Marcel en Milka in de zee met een paar boomstroken en hebben de grootste lol! We mogen binnen kijken in hun hutje van bamboo, palmbladen en golfplaten en ze bieden ons een banaan aan die uit de kolen wordt gehaald. Ze hebben geen elektriciteit, wel een zoet water bron en een hangmat. Life is simple!
We gaan ankerop en zeilen naar Yandup (Nargana), bij Rio Diablo. Hier zouden we in kunnen klaren en wat boodschappen kunnen vinden. Het is ondertussen 11 dagen geleden dat we in een winkel zijn geweest. De politie is al naar huis. Overal spelen er kinderen een er wordt fanatiek gebasketbald. We lopen over het zand tussen de hutjes en huizen, geweldig om te zien. Helaas zien we hier wel een hoop zwerfvuil in het water.
Maandag komen Eric en Bernice ons opzoeken, we hebben hier afgesproken. Ik ben benieuwd hoe we elkaar gaan vinden. Een leuk avontuur:.

Op 3/25/2012 2:37 PM (utc) was onze positie 09°26.45'N 078°35.18'W

1 antwoord
  1. Opa Gerard
    Opa Gerard zegt:

Hallo John, Debby, Nick en Luuk.
    Geweldig om ook eens zo te landen en gelukkig geen riffie geraakt. En dan weer in zo’n nieuw “paradijsje” terecht te komen.
    Begrijp dat de jongens niet erg lang onder de indruk zijn gebleven en zich inmiddels weer prima vermaken met lokale vriendjes. Super toch…
    Wij zijn vanavond weer thuisgekomen uit Parijs. Met 2 geweldige gidsen in ons midden hebben we nu de prachtigste plekjes van Parijs gezien. Was een geweldig en geweldig leuke trip.
    Thuisgekomen snel de koffer uitgeruimd en de koffer voor de trip naar de Oekraïne afgevuld en nu snel naar bed om nog even bij te slapen. Morgenochtend 05.30 vertrekken we met 3 combinaties.

Hoop dat jullie morgen Bernice en Eric kunnen ontmoeten en wens jullie allemaal een paar fantastische weken toe. En uiteraard hele dukke kuffels voor Nick en Luuk.