We liggen weer achter ons anker!

De laatste 30 uur hebben we heerlijke wind gehad! Zondagavond stak de wind weer op en al snel was het windkracht 5 a 6. De golven werden snel groter maar de boot liet zich er door de hydrovane heerlijk overheen sturen. Na de windstille dagen was het weer echt genieten van het oceaan zeilen. Prachtig hoe de boot zich over die oceaan voort bewoog en met gemiddeld 7 knopen, recht op het eindpunt af. De jongens hebben het ontzettend goed gedaan, geen verveling of wanneer zijn we er al…..trots!

Gisteravond rond een uur of 12 naderen we het eiland en na een voorzichtige en toch wel wat spannende aanloop (het was behoorlijk donker en echt goed in kaart gebracht is dit gebied niet) hebben we om 2 uur na exact 900 mijl ons anker laten vallen in Bahia de Palmeira op Ilha do Sal. Uiteraard eerst een aankomst borrel genomen en daarna snel naar bed. Wat is het lekker om na een week wachtlopen en niet langer dan 3,5 uur slaap achter elkaar weer eens 7 uur in je bed te liggen en dan ook nog samen.

Vanmorgen de boot opgeruimd en schoongemaakt en nu op naar het vliegveldje en de poltie om in te gaan klaren, we zijn benieuwd wat we hier op het eiland aan gaan treffen.

—–
At 11/14/2011 4:49 PM (utc) our position was 17°06.00'N 022°16.00'W

4 antwoorden
  1. Luuk & Ina
    Luuk & Ina zegt:

Goed gedaan luitjes! Klinkt helemaal prima om zo 900 mijl te varen, maar dat komt natuurlijk door de top bemanning. We zijn trots op jullie! Veel plezier op de Kaapverdisch.

2. jochem
    jochem zegt:

He hallo, stoer zo overtocht, leuk om te zien dat de jongens het ook zo leuk vinden! samen met de kleine mannetjes de nachtwacht lopen. :-)) jochem

3. Piet Kuijt
    Piet Kuijt zegt:

Beste allemaal, woensdag met de Eendracht in Lissabon aangekomen. Bij Finisterre hadden we zwaar weer, windkracht 10 tot 11. De hoogst gemeten windstoot was 72! knopen. Ik had toen wacht als roerganger. Zal dit niet snel vergeten. De twee zeilen, Trysail en stormkluiver, overleefden de aanslag. Ben nu weer veilig in Rijnsburg. De Eendracht gaat via LasPalmas door naar Sint/Maarten. Blijf jullie volgen met nog meer aandacht dan voor mijn eerste zeiltocht op zee. Een behouden vaart.